onsdag 9 oktober 2013

Nya kläder, ny mat

Plutten hade en ganska kinkig eftermiddag idag och var väldigt rastlös. Glad ena stunden, tjurig nästa. Humörsvängningar redan nu, haha? Så när pappa kom hem kändes det som dubbel tummen-upp. Dels hade han köpt presenter till lillen idag: jättesnygga kläder från HM! Och dels så kunde jag sticka upp till gymmet för en liten paus;) Jag har inte alls varit träningssugen i veckan, räknar inte med några rekord utan är glad bara jag tar mig dit. Imorgon hoppas jag kunna springa en runda med vagnen. Bara regn och trötthet kan stoppa mig haha! Men med maten går det i alla fall bra! När jag kom hem från gymmet var i alla fall lillen på väldigt bra och pratigt humör-hade väl saknat sin pappa:)
Ursöt plyschdräkt med krokodilfötter, Nalle Puh tröja och 2 par tuffa chinos!

Jag gjorde lite barnmat till Emilio idag. Ett gäng med broccoli-iskuber och ett gäng med ärtor och morötter. Han fick smaka ärtblandningen och verkade gilla det. Men än så länge när han smakar så vill han inte ha så pass mycket att han blir mätt. Han får kanske i sig en halv tesked eller något, sen är han nöjd. Så vi fortsätter låta honom smaka lite varje dag, för att om några veckor testa att ge lite mer. Man får ju ta det i bebisarnas takt:)
Tills vi skaffat en stavmixer får matberedaren duga:)
Mumsbitar i form av Schweppes citronklyftor-mums!

7 kommentarer:

  1. Jag använde alltid matberedaren när jag gjorde pure åt min dotter, jätte bra senare om du vill göra större mängder å frysa in, stavmixern fungerade inte alls tyckte jag.. Men gör du inte pure? Du lämnar bitar i?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill att bitarna ska försvinna men vet inte hur? Hur länge jag än mixar så blir det bara så här:) Hur gör man det till pure??

      Radera
    2. Prova sätta med lite kokvatten, bröstmjölk eller ersättning i matberedaren. Då blir det en slät, fin pure:) Eller byt matberedare;) Exempelvis skala och koka färsk morot (färska grönsaker överlag) och koka riktigt mjuka blir jätte bra pure!

      Radera
  2. Hej! Har läst din blogg ett tag nu o måste säga att det är riktigt roligt att följa er i er vardag. Han är ju urgullig er lilla son �� Gillade oxå kläderna, framförallt krokodildressen ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad kul att höra! Ja, han har bra smak den där pappsen hihi:)

      Radera
  3. Jag tror det skulle funka bättre med stavmixer. Då skulle i alla fall morötter bli mer pure. Ärtor är svårt då de har skal (samma med majs). En del mixar och pressar sen genom en sil. Kanske kan vara värt att testa. Han klarar säkert bitarna men kanske tycker det är godare om det är slät pure. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är klart! Ska nog börja med grönsaker utan skal:) Tack för kommentaren!

      Radera