torsdag 19 december 2013

5 månader senare

Emilio är i regel uppe 2 timmar efter han vaknat på morgonen, sen sover han igen. Senare framåt dagen så orkar han vara vaken lite längre. För mig är det ganska skönt att veta att det är 2 timmar, för då kan man planera upp resten av dagen i vakenhet och sömn lite bättre. Men imorse blev han vääldigt trött efter 1,5 timme. Och visst, det kan ju inte alltid vara exakt samma tid det handlar om. Jag la honom i sängen och buffade, smekte ansiktet, sjöng lite. Han var trött men somnade inte, gnällde inte heller. Låg mest och filosoferade. Jag passade på att bädda och lite sånt så länge. Men tror ni inte att han somnar exakt efter en halvtimme, alltså när han varit vaken i 2 timmar. Märkligt där, han verkar ha en inbyggd sovklocka!

Idag får vi besök av en mamma och bebis från föräldrautbildningen. Han är född en dag före vår skrutt. En annan mamma skulle med ha kommit men hennes son blev tyvärr sjuk. Viggo som kommer kan både krypa och ställa sig mot saker så vi får väl de hur länge jag kan ha kvar mina ljusstakar och krukor och sånt hihi:)

Idag har Emilio en likadan tisha som han hade när han var 3 månader. Jag var tvungen att ta en bild och jämföra:)
Nästan 3 månader

Nästan 8 månader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar