söndag 15 december 2013

God morgon

Varje kväll ser likadan ut för Emilio, vare sig det är vardag eller helg. Lägger sig samma tid på samma sätt. Men morgnarna däremot, de är det han din styr över. Det är ingen morgon som är den andra lik. Uppstigning sker någon gång mellan 5.30-7.00. Uppvakning kan ske med hjälp av skrik, joller, ett finger i näsan, en spark i magen- alltid lika spännande! 
Igår ville Emilio bestämt äta frukosten med egen sked. Jag insåg snabbt att det var tvätt och dusch på G så jag lät honom kladda så mycket han ville. De måste få göra det ibland:) Det blev mycket mat i ansikte och på golvet, men lite i munnen. Men kul var det hihi! 
Och så en liten fyllebild;)

Imorse var mamsen trött och hade ingen fantasi när lillen ville bli underhållen. Så jag körde en fuling och satte på en spellista med barnlåtar på youtube. Rätt mysigt ändå :)

4 kommentarer:

  1. När jag var liten och fick äta yoghurt själv för första gången tog jag skålen och satte den på huvudet haha :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ååh vad kladdigt!! Då skulle föräldrarna haft kameratelefoner och dokumenterat;)

      Radera
  2. Haha kul att äta själv :D
    Ibland får man fuska med youtube ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja kul och kladdigt! Ja man måste få göra det ibland, kan ju inte alltid vara supermorgonpigg och leksugen;)

      Radera