måndag 2 december 2013

Måndag

Än så länge har vi inte märkt någon skillnad med Emilios sömn eller nattmål när han ligger i egen säng. Det kanske inte spelar någon roll, jag vet inte. Imorse vaknade han redan kvart i 6. Vi har en liten "policy" här hemma, att inte stiga upp innan kl 6. Då får han hellre ligga och skrika. Men imorse var han ju inte skrikig eller nåt, han låg typ och blåste bubblor och sånt. Så jag steg upp honom men gick och la mig igen när Patrick steg upp vid halv 7. 

Idag hoppade vi över öppna förskolan, jag hade massa ärenden och saker att fixa. Vi var bl.a och handlade. Jag testade att sätta lillen i vagnen och det funkade jättebra, fast jag höll ändå i honom så att han inte skulle tippa åt sidan. 

Det har såklart blivit en massa lek idag också. Emilio börjar gilla sina pekböcker, speciellt de med djur i. Jättekul när mamma härmar lätena:)

2 kommentarer:

  1. Menar du att ni låter honom ligga och skrika om det är så att han vaknar och skriker innan 06?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fram till kl 6 är det fortfarande natt, hade han vaknat kl 5 hade jag inte stigit upp och lekt med honom. Innan 6 så försöker vi få honom att somna om genom att mata, vagga eller buffa. Hittills har det alltid fungerat:)

      Radera