torsdag 19 december 2013

Risotto och the pink one

Ikväll var det det kvällsöppet i Ronneby. Jag åkte ner med min mamma och bror. Emilio stannade hemma och blev nattad av pappsen. Vi nattar olika, jag och Patrick. Jag sitter kanske en kvart och läser och sjunger medan han ammar och lägger sen ner honom i sin säng och låter honom domna själv. Patrick lägger honom direkt i sängen och ger honom välling där, då somnar han medan han äter. Det är bra att man kan göra på olika sätt tycker jag, det ska ju kännas naturligt och bekvämt för en själv. Jag köpte de allra allra sista julklapparna ikväll. Jag kommer ju hela tiden på något mer att köpa till någon mer. Men nu får det vara nog:) Det var 40% på valfritt plagg på Kappahl och jag kände av Emilio var i behov av ett nytt linne att ha under sina tröjor, hittade dessutom ett par söta leggings. Det fick vi av mormor, tack! (Älskar att handla med min mamma för hon vill oftast betala hihi). 

Vi åt risotto idag så jag gjorde en sats till Emilio också. Men istället för att bara mosa vår mat så gjorde jag egen till honom. Jag använder ofta färdiga kryddpåsar till vår köttfärs och de innehåller ju massa salt. Så här fint ser det ut när vi äter:

Och så här fin mat ska Emilio få äta imorn:

Haha stackaren! Jag kokade ca 1/2 dl köttfärs tillsammans med paprikapulver och peppar, kokade 1 dl ris och mixade detta med majs och lite gullök. Det blev 4 portioner då lillen inte äter jättemycket varje gång. Hoppas han gillar det!

Det var även dags att fixa bebisefterrätt. Jag kokade ett äpple tillsammans med lite jordgubbar (egenplockade frysta) i mikron och mixade med en halv banan. Det blev mumma tyckte jag, och är säker på att fruktälskaren med kommer gilla det. Jag kallar det The pink one. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar