tisdag 17 december 2013

Ge mig mera pannkaka

Oftast får Emilio fruktpure till mellis, men idag hade vi inte så mycket att mosa hemma. Istället gjorde jag pannkakor. Det blev bara två, en till honom och en till mig. Jag hade kanel på min men han körde naturell;) Jag delade den i småtting bitar och gav honom på sked. Det var bra träning för honom för det var första gången jag kunde se att han tuggade maten. Annars bara suttar och sväljer han. Han hostade till ett par gånger så han tuggade väl inte ordentligt men så småningom. Han verkade tycka det var jättegott i alla fall och fick väl knappt i sig halva. I slutet ville han så gärna hålla själv så då fick han en stor bit som han började sutta på. Det gick väl sådär!

4 kommentarer:

  1. Det måste jag testa ge Lykke. :) Är det en helt vanlig pannkaka ? ;) :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det, gjorde en liten portion med 1 dl mjöl, 1 ägg och 2 dl mjölk:) Vågar inte ge honom proteinpannkaka som jag brukar äta hihi! Kram

      Radera
  2. Vad roligt med pannkakor! Så söt Emilo är! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kul att ha något nytt så att det inte alltid blir samma:) Jag kan inte annat än att hålla med, han är faktiskt en riktig sötlök haha! Kram

      Radera