tisdag 10 december 2013

Avundsjuk

Varje år åker Patrick på skolresa till Ullared. Och varje år försöker jag mygla mig med. 
-Jag är ju också lärare, jag kan hjälpa till!
-jag kan bära påsarna!
-jag kan köra bussen!

Men jag får aldrig följa med. Jag får snällt stanna hemma och bara hoppas på att Patrick inte missar någon viktig avdelning med billigt nödvändigt krimskrams. Detta året har jag skrivit en inköpslista till honom. Lite julklappar i form av leksaker, lite strumpor och vantar och så. Min mormor skickade med honom en peng att handla julklappar till Emilio för. Kan nog bli ganska mycket kul till lillen! De sover över i stuga så inatt är vi hemma själva. Jag längtar tills han kommer hem imorn och visar vad han köpt, han brukar faktiskt hitta bra fina saker. 

Just nu sitter jag och väntar på att Emilio ska vakna. Vi ska upp till öppna förskolan idag igen. Jag tror det är väldigt nyttigt för bebisar att träffa och vistas bland andra barn. Speciellt för sådana som vår lille plutt som är lite blyga och känsliga. Första gångerna vi var där satt han i mitt knä och bara tittare på de andra. Nu leker han avslappnat för sig själv och "klappar" (river) ibland de andra bebisarna i närheten, möjligtvis snor han deras leksaker också:)

Idag har jag en sån där dag allt känns fult: kläder, hår, smink. Så jag slängde på mig en stor jäkla kofta som min bror ibland misstar för en morgonrock. Det är en sån dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar