måndag 9 december 2013

Buffarm

Jag tror jag börjar få buffarm, precis som musarm eller tennisarmbåge och allt sånt där. Buffandet ska ju helst ske i samma takt och tryck vilket gör att min arm lätt krampas. Så jag byter vinkel på armen, vänder handen, knyter handen. Till sist ligger jag och boxar. Idag la jag mig på andra sidan om den trötta mannen och buffade med "fel" arm. Men det skulle jag inte gjort, det började sticka i hela armen men Emilio höll precis precis på att somna så jag ville inte sluta och börja om. Känns som att jag kommer ha träningsvärk imorn haha! 

Nu har vi sänkt spjälsängen. Kommer alltså bli ännu jobbigare att buffa. Oftast ligger Emilio i vår säng och sover om dagarna med massa kuddar runt sig men jag kommer inte våga det så länge till. Han kan ju faktiskt vakna utan att de hörs i babymonitorn och kravla sig över och dunsa ner i golvet. Och det vill vi såklart inte!

Vi började dagen med lek på öppna förskolan. Emilio har haft väldans närhetsbehov idag, jag har knappt fått vara en meter ifrån honom, vilket lett till att jag fått passa på att göra alla "måsten" när han sovit. Nu är han lagd för kvällen sen ett tag tillbaka. Jag har hjälpt min lillebror med matte och ska nu göra något jag längtat efter länge. Kika in senare så får ni se!;) (cliffhangern Allan!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar