söndag 8 december 2013

Övar i smyg...

Jag har sagt det förr, men jag säger det igen. Jag har ingen som helst tidsuppfattning när jag är trött. Inatt vaknade Emilio kl halv 5 och var superpigg. Jag huffade och puffade och blåste...nej jag buffade och matade honom vilket bara verkade göra honom ännu mer piggelin. Jag la över honom i sin egen säng och här börjar dimman. Klockslag och händelser liksom flyter samman. Men det jag vet är att Emilio och Patrick steg upp och att de kom tillbaka. Jag ammade då lillen medan jag halvsov och när han var klar började jag buffa. Jag var väldigt förvånad över att plutt var jätte pigg och glad, i min värld hade han varit vaken i flera timmar. Efter en evighet av buffande, typ en kvart, sa jag vädjande till Patrick: hur kan han vara vaken?? Patrick informerade mig då om att både jag och Emilio sovit 1.5 timme då jag "ammat" honom. Han undrade varför jag började buffa plutt i baken när vi precis vaknat. Haha helt väck! Men när jag väl insåg att jag var ganska utvilad låg vi kvar allesammans i sängen och busade:)

Bortsett från inatt har vi haft bra nätter senaste veckan. 1 mål på natten och 1 på morgonen. Men vet ni vad Emilio gör när han tror att alla sover? Han vänder sig om på magen och försöker ställa sig på alla fyra. Pressar upp överkroppen, springer framåt med benen. Det är en rätt rolig syn att vakna upp till haha! Och visst har han blivit bättre på att komma dit han vill när han ligger ner. Inte riktigt framåt med åt andra håll kommer han. Övar i smyg, gullet...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar