tisdag 31 december 2013

Bra natt

Vi ville att Emilio skulle vara ordentligt mätt när han la sig igårkväll så vi gav honom mycket mat hela dagen. Han brukar inte äta så himla mycket mat och igår i stort sett matvägrade han vid middagen. Jag köpte en burk mat till honom istället och han åt upp hela den. Så mycket brukar han inte äta och det får mig att undra om det är för att han inte gillar min mat så mycket.. Haha stackars barn i så fall! Fast jag tror mer det handlar  om att han tröttnar. Han brukar ju få samma 2 rätter i en hel vecka, det kanske inte är så kul:) 

Han åt i alla fall mycket mat till middag, gröt till kvällsmat och 200ml välling vid nattningen. Han vaknade som vanligt vid 22 tiden och fick mer välling. Nästa gång han vaknade vid 3 så gav jag honom varmt vatten och det nöjde han sig med och somnade om. När han sen vaknade vid halv 5 så fick han välling för då hade han ju inte ätit på jättemånga timmar! Somnade om och vaknade halv 7. Att ge honom vatten kanske verkar konstigt för då kan man ju lika gärna ge välling. Men tanken är ju att han ska vänja sig vid att inte behöva äta och bli mätt mitt i natten, utan kunna hålla sig några timmar. Kändes som en bra natt, sen skadade det ju inte att det var Patricks tur att gå upp imorse så jag fick lite sovmorgon:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar