lördag 28 december 2013

Annorlunda nattning

Sen senaste veckan har det tagit lite längre tid att lägga Emilio än vanligt. Det är oftast bara att lägga honom i sin säng efter de vanliga rutinerna så somnar han själv. Men de senaste dagarna har jag fått gå in flera gånger till honom och stoppa in napp och klia ryggen lite. Patrick har föreslagit att ge välling i sängen så han somnar men jag vill att han ska fortsätta somna själv, annars kanske vi måste mata honom till sömns alltid.. Så jag har i stället gått in och ut tills han blivit lugn och avslappnat och lyckats somna. 

Ikväll ville han bestämt att jag skulle vara kvar hos honom tills han somnade. Gick in flera gånger till honom men han blev så ledsen när jag gick ut. Sista gången så låg han och blundade och försökte hitta en skön sovställningen, så jag började sakta backa ut från rummet. Vände mig tyst om och började den krokiga vägen mot dörren. Det är bara 1,5 meter men knarrar något enormt- om man inge kan sina steg. Och det kan jag! Vet precis var jag ska sätta fötterna för att smyga ljudlöst. Dessvärre knäckte min höft till, gammal och mör som jag är, så jag vände mig mot sängen för att se om Emilio reagerade. På de få sekunderna det tagit för mig att gå ett par ljudlösa steg hade Emilio ljudlöst vänt sig om i sängen och stod nu på alla fyra och stirrade på mig! Jag blev så chockad haha, han har sina knep han också :) Sen somnade han i alla fall gott.

Jag duschade för en stund sedan men hare glömt ta fram underkläder. De ligger i en byrå i sovrummet så det kändes lite som mission impossible att smyga in och hämta. Funderade först på att gå commando men tog mitt förnuft till fånga. Det gick tyst och snabbt och ingen vaknade. Blev ett par fultrosor men ändå hihi!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar