onsdag 25 december 2013

Julafton

Vilken fin första julafton Emilio fick. Dan före dopparedan blev en liten oplanerad uppesittarkväll med Emilios gudfar och en annan vän. Timmarna flög iväg och plötsligt var klockan natten. Jag räknade med en trött julafton men vi började dagen med sovmorgon till kl halv 8, sen låg vi kvar allesammans ett tag i sängen och lekte och myste. Upptäckte att vi glömt vagnen med skötväskan på utomhus i ösregnet inatt så det blev lite tvättning och torkning mitt i all julstök, ibland har man huvudet någon helt annanstans än där det borde vara! Vid elvatiden kom Patricks släkt hit och åt gott, tomten kom på besök med massa fina klappar och vi avslutade med en god fika. Emilio höll sig vaken i många timmar, det var ju så mycket som hände och kusinerna ville leka:) Innan vi skulle iväg på nästa firande så sövde vi i alla fall honom en stund.

Ett klädombyte senare så åkte vi hem till min familj och såg på Kalle Anka. Det blev en favorit i repris med ytterligare en omgång mat, tomtebesök och godfika. Emilio brydde sig inte om tomten så mycket, det var som vilken människa som helst för honom. Hans kusin på 1,5 år var först lite skeptisk till mannen med skägg, men när han insåg att klapparna innehöll leksaker bliv han genast mer imponerad. Klapparna tyckte även Emilio om, men någon som gillade dem ännu mer var jag! Jag blev så otroligt glad för hans fina paket, kommer visa några av dem senare:)

Igår kväll när vi kom hem gick jag bara och pulade och packade upp alla paketen. Började sortera undan vissa av spädisleksakerna som Emilio inte leker med längre för att göra plats åt de nya. Det var en jättemysig julafton och vi hade sådan tur att kunna fira den med så många släktingar! Mellandagarna blir rätt lugna för oss, det är inte så många till som vi ska fira med.

Här är lite bilder från gårdagen:






Jag vet inte vems min som är värst: morbror Marcus eller pluttis haha:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar