tisdag 3 december 2013

Julklappstips

Här hemma fortsätter julen att sätta sina spår. Korten är skickade, eller okej jag glömde det idag men de är skrivna, frankerade och ligger på hallbordet så de är så gott som skickade. De första klapparna är inslagna och rimmen börjar sakta men säkert skapas i hjärnbollen. Tror ni jag tar seriöst på det här elläh?? Nej men jag vill i alla fall dela med av 3 stycken julklappstips till er läsare:

1. Coolstuff.se. Jag tycker det är såå svårt att hitta julklappar till killar. Patrick är relativt lätt men pappa och tonårsbror-skitsvårt! Igår kom jag över sidan Coolstuff som hade en massa roliga prylar för prylgalna/bilgalna/galna killar (och andra människor med förstås). Skippa slipsen och köp nåt kul och ganska användbart vettja! Jag klickade hem ett helt gäng med julklappar, fast kan såklart inte avslöja vad än.
Bacontandkräm-mumma!

Bigbrotherholken för den fågelintresserade

Magnogrip-slipp hålla skruvarna i munnen!

En koppvärmare med usb-anslutning, för skrivbordsnissen

2. Julklappar är mer än bara klappar. Japanerna säger att ge bort en present är som att ge bort en del av sitt hjärta. Jag ser julklapparna under granen som en del av julinredningen här hemma. Paket i olika färger och mönster går inte. Och skulle någon råka slå in paket som inte passar in i den visilvriga inredningen så hamnar de längst bak där de inte syns. Jag veeet jag är skitdryg och tråkig men detta kanske är sista året vi kan ha fina klappar framme. Nästa år och alla kommande år finns det en risk att en tornado vid namn Emilio kommer röjja (bita/slita/äta) under granen (om vi kommer våga ha en gran). Dessutom kanske det inte är så värst kul för ett barn att få ett vackert paket, det förstår väl jag med. Så från och med nästa år blir det roliga, barnsliga, färgglada paket. Nästa år alltså. 






3. Välj tomte med omsorg. Gärna gullig, barnvänlig, tålmodig och kramgo. Får gärna se ut så här:


Big no no för den farbror som fått i sig mest alkoholhaltig glögg och som därför "offrar sig". Akta er för denna minen, den kan ge ärr för livet för de stackars barnen:

1 kommentar:

  1. Ha ha, vilket roligt inlägg och sista bilden är ju helt underbar ! :)

    SvaraRadera