tisdag 10 december 2013

Min tisdag

Hej alla morsor och farsor!

Idag har jag och min mamma varit i ett stort hus med massa leksaker och träffat några andra barn. Jag lekte med lite kul saker och tittade på de andra. Vad snabba de stora barnen är, jag hann knappt med! Innan vi gick hem satt vi i en ring och sjöng, jag sjöng med och de andra tittade på mig och skrattade. Det kanske var bara för att jag inte kunde texten, men jag sjöng vidare ändå.


Jag har hjälpt mamma att slå in julklappar. Se så fina de blev!



Sen när jag precis lyckats få tag i lite snyggt papper och provsmakat så kör mamma in fingrarna i min mun och tar ut det. Tack för det morsan, hann knappt känna smaken ju!

Men jag fick i alla fall lite annat att äta idag. Min favoritmiddag-fisk och potatis. Sen gjorde mamma en grön röra och en gul röra. Avocadomellis och apelsindessert kallade hon det. Det var mums mums!



Mamma ville träna så hon dumpade mig hos mormor och morfar. De hade en perfekt matta att ligga på magen på. Jag tog mig fram en bra bit för första gången och mamma blev helt till sig när hon hörde det. Pussade och gullade. Men hallå, det var väl ingen big deal för mig. Vänta bara tills jag får in tekniken ordentligt ska vi se hur glad hon är, moahaha!

Min pappa är inte hemma idag, men jag fick prata med honom i telefon. Jag saknar honom och längtar tills imorgon när vi får ses igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar