fredag 20 december 2013

Om du vill skratta

Jag tycker själv att jag är ganska rolig, speciellt när jag skriver julklappsrim. Jag brukar skriva många rim men i år blev det bara tre. Ni kan få läsa ett av dem, som är kul grej till en bilintresserad kille. Som jag vet inte kommer att läsa detta. För bloggen handlar ju om "bebisar och sånt" och är inte kul för en 18-åring som undrar om "det egentligen är kul att ha en unge?". Här är i ala fall rimmet:

Glöm dekaler och dunka dunka
Använd dig av något sopm verkligen funka
För bilen den kan ju knappast va' bar
När du ska lysa vägen för tomtefar
Se till att sommarutstyrseln fimpa
Med den här kan du din ride pimpa

Kan ni gissa vad det är?
Helt rätt, ett Rudolf med röda mulen set till bilen!

Som sagt tyckte jag att mitt rim var bra, men så läste jag Fredrik Backmans blogg. Alltså jag älskar honom!! Han är så jäkla rolig och jag kan garantera skratt om man läser hans blogg, och hans böcker. Saker min son behöver veta om världen är ett måste för alla föräldrar! Här hittar ni hans blogg.

4 kommentarer:

  1. Ditt rim var as-bra! Duktig du är :D kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tycker du, vad bra med i alla fall en till med samma humor;) Kram

      Radera
  2. Jag var i Nya Zeeland 2 veckor över jul/nyår, uppdaterar mig på din blogg nu :) Där var det Jättemånga bilar som hade såna där! :D

    SvaraRadera