lördag 14 december 2013

Runt sitt lillfinger

Igårkväll, liksom alla andra kvällar som jag och Patrick sitter i soffan tillsammans, fick jag höra det eviga vädjandet efter kli i bollen (hans huvud alltså). Jag kliade lite halvhjärtat med ena handen men slutade när det blev spännande i filmen.
- Kaan du inte klia mig i bollen?
-Men jag gjorde ju nyss det!
- Inte med högerhanden. Du har ju ändå handen där!
- Jag kollar på filmen nu, när kliade du mig sist?
- Jag kan klia dig lite på benet om du kliar mig i bollen.
- Men det är väl inte lika skönt att bli kliad på benet som i huvudet?

Efter en stund.

- Om plutten hade frågat hade du kliat honom.
-Ja, jag hade kliat honom dygnet runt om han velat.
- Han har dig lindad runt sitt finger.
- Eeh, ja!
I've got you wrapped around my little finger, tihi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar