söndag 1 december 2013

7 månader

Igår fyllde Emilio 7 månader, vår stora kille alltså! Hur mysigt det är var med en liten spädis så blir det roligare och roligare ju äldre han blir. Han är verkligen en liten människa ju som skojar, busar och bestämmer. Han fortsätter med sina utrop och nu har han märkt att mamma och pappa tycker det är kul när han spänner hela kroppen och typ morrar, så det gör han rätt ofta med:) Han tycker mer och mer om att ligga på magen och brukar lägga sig ner själv från sittande läge. Det hade jag inte trott för en månad sedan! Han kämpar med att ta sig framåt och jag tror inte det kommer dröja så många veckor. Då blir det att barnsäkra här hemma!

Något som syns mer och mer på Emilio är ett litet födelsemärke. Hans första fina lilla fläck, precis ovanför foten! Annars har plutten fått börjat bli lite torr på den annars så lena huden. På armbågarna och smalbenen är han så torr så där blir det insmörjning varje dag hädanefter. 

Den där tanden som började komma upp för evigheter sedan har stannat av. Det är bara en liten liten tagg där. Han har varit väldigt gnuggig vid munnen och näsan de senaste dagarna men vet inte om det är tanden eller den snoriga näsan som kliar. 

Av sina ca 8 mål per dygn är hälften mat och hälften amning. Han äter mindre när han ammar, har inte alltid ro att ligga där och håller sig inte mätt lika länge som bär han äter mat, så tyvärr kommer det nog trappas ner tidigare än jag trott. Men på nätterna är det smidigt att ha de där brösten, även om han får vatten och välling ibland. Vi får väl se helt enkelt. 

Detta är ju nästan onödigt att skiva eftersom det är så självklart, men man kan inte säga det för ofta: jag älskar mitt underbara lilla barn mer än allt, mer än jag trodde var möjligt!!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad tiden går fort! Snart får vi fira första julen med våra småttisar :)

    SvaraRadera