måndag 23 december 2013

Natten

Jag gick och la mig alldeles ensam kl elva igår. Det var väldigt tyst och väldigt tomt utan resten av familjen. Klockan tolv hade jag fortfarande inte somnat! Under natten sov jag gott men vaknade många gånger. Inte av att jag hörde något utan det är nog bara ren vana att vakna då och då. När jag hörde Emilios utrop imorse vid sex så tänkte jag att jag inte hade sovit så bra men jag kände mig verkligen mer utvilad än vanligt:) 

Det hade gått bra för Emilio och pappa också, lillen hade vaknat några gånger men somnat om snabbt av att snutta välling. Han verkade alltså inte saknat sin mamma alls, skitungen haha! Nu vet vi att det funkar att bara ge honom välling på  natten och att det går bra att sova utan mamma om det skulle behövas någon gång vid akut sömnbrist. För hur skönt det än var att få sova ut så är det mycket mysigare att ligga bredvid sitt lilla barn, även om han vaknar ibland. 

Idag förbereder vi inför morgondagen, precis som de flesta andra antar jag:) Kört bort klappar till mina föräldrar, handlat det sista som jag glömde igår (såklart), städat och fixat massa mat. Hemmagjorda köttbullar har jag gjort för flesta gången och de blev kantiga och goda, precis som det ska va!

Emilio fortsätter att kråla sig fram, helst till sånt han inte får röra förstås! Han är riktigt snabb nu så det gäller att ha koll hela tiden:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar