söndag 29 december 2013

Söndag

Bion igår var jättespännande och vi orkade hålla oss vakna trots att det var sent:) Barnvaktandet här hemma hade gått bra. Emilio hade vaknat och slukat en flaska välling vid den vanliga tiden. När vi kom hem vid halv ett hade han precis vaknat igen och mormor fått honom att somna om. Han ammade en gång inatt och vaknade en gång till fast kunde somna om utan mat. 

Idag har Emilio lärt sig vinka. Han gjorde det till mig imorse och först trodde vi det var en slump men sen har han fortsatt. Vi var på kalas för min kusin och då vinkade han till de andra släktingarna som sa hej och vinkade till honom. Så roligt att se vad de tar efter och lär sig för grejer :) På kalaset när vi satt och fikade så satte jag ner honom på golvet. Han ålade iväg från mig och styrde siktet på först granen, sen katten och sen de andra barnen. De är ungefär åtta gånger så gammal som honom men han ville leka bestämt vara hos dom. De förstår nog att det är andra barn:) Han fick leka med dem en stund och var helnöjd! Jag blir glad när Emilio vågar kråla iväg från mig, men även glad att han vänder sig och vill komma till mig när han blir osäker eller rädd. Han är först avvaktande mot nya ansikten men bör han märker att de är snälla och att mamma tycker om dem så tvekar han inte att busa och le mot dem. Min fina lilla gosse, han har blivit så stor! 
Han är snabb på att ta sig fram nu 

Den bästa mobilbilder mormor lyckades ta på oss. Hon gillar inte det där med touch haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar