torsdag 5 december 2013

Det är sömnen som styr

Redan innan man fick barn hörde och förstod man att det inte skulle bli lika lätt att planera saker. Det var inte bara att ge dig iväg på fem röda utan det skulle matas, bytas och kläs på innan. 

Nu med facit i hand, eller rättare sagt med bebis i famn, skulle jag vilja påstå att det är sömnen som styr våra dagar. Maten har jag ju med mig i bröstform och nu blir han ju inte plötsligt hungrig längre, så kunde det vara de första månaderna. Visst kan man behöva byta en akut blöja och klä på och klä vs några gånger men det händer inte allt för ofta. Allt handlar egentligen om när den lille herren får för sig att stiga upp om mornarna. Idag hade jag tänkt att vi skulle åka till småbarnsrytmiken men lillen tog sovmorgon till kl 7. Väldigt skönt jämfört med halv 6 som det varit de senaste dagarna men det betydde även att han sov mellan 9-10. Jag hade kunnat väcka honom efter en kvart och åkt iväg ändå men det kändes inte riktigt sjysst, och han lär ju ändå bara varit trött då. Likadant var det igår då jag tänkte att vi skulle till ÖF. "Vuxenaktiviteter" (eeh typ handla eller hälsa på en vän) kan man ju göra med sovande bebis men bebisaktiviteter görs bäst med en vaken bebis. Hade varit creepy om jag suttit i ringen utan barn och sjungit. 

Så nu har vi en oplanerad dag framför oss, men vi kommer nog på nåt skoj. Jag hade gjort fiskbensfläta men får fota den istället. Bytte lillens finkläder mot sköna myskläder. Han har på sig en tröja i stl 86 idag. Hoppat över 2 storlekar bara så där.. Eller nja, jag hittade tröjan i påsen med begagnade kusinkläder och rykte den såg rätt liten ut. Den passade i längden men var rätt lång i ärmarna haha:) "The beauty of laundry".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar